But I sure know there's someone, around somewhere who's meant to be.


I am on my sisters side!
Jag har funderat över det här med att vara speciell. Jag tror mer på att ingen av oss är speciell. Vi har ungefär samma känslor allihopa. Ilska, lycka, kärlek och hat. Man kan inte ha mer speciella känslor än någon annan.
Det konstigaste är folk som tror att de är så speciella att vi andra inte är lika värdefulla som dem. Att deras liv är så speciella att vi ska vara glada om de hör av sig någon gång ibland och ära en med sin närvaro den värdefulla lilla tiden man umgås. Då känner man sig inte direkt ärad snarare känner man att det inte är en riktig vän. Utan en vän som bara vill vara vän när de känner för det (Detta gäller inte några av mina vänner, bara en parentes) Men jag kan känna igen mig.
Även om man har en pojkvän så behöver man vänner som kan finnas där för en. Som frågar hur det är utan att vilja ha något och som man själv gör detsamma för. Som man bryr sig om. Ha någon som alltid står där när det blåser (Jag förstår att jag har en extrem tur som har en syster och en Bella m.fl).
Men åter till att vara speciell. Jag vet att jag är speciell för de jag bryr mig om. De stannar hos mig och jag hos dem. Och för mig räcker det. För dig gör det inte det. Du måste hela tiden vara unik och de som är så här (för det finns många) får det jobbigt att hela tiden hålla uppe det unika och speciella. Inre säkerhet är ju det som vi borde sträva efter. Man kan tro att du har det men så är det inte och vi vet det. Det är som om du vill till botten. Som att du inte tror att du kan nå toppen vilket är synd för jag gillar dig.
Jag tror du är extremt lättpåverkad. Jag tror att du alltid letar efter att ha någon som säger att det alltid är andras fel att saker händer. Och du tror på dem. Du tror på allt. På allt utom evig vänskap. Mer på vänskap på dina villkor. Det finns alltid någon kvar som du kan prata ut hos och vända alla andra ryggen... Tills nästa gång du ärar oss med din närvaro. Du får tycka vad du vill om mig och hålla med och skratta när någon hånar mig för jag vet att det är du som är osäker. Jag har mitt inre självförtroende. Och det har verkligen inte du. För då skulle du inte anstränga dig så hårt med att vara speciell. Då skulle du bara vara det..

Lyssna!
Shakira - Did it Again
Shakira - Men in This Town
Shakira ft Wyclef Jean - Spy
Shakira - Eyes like yours (Ojos Asi)

Run with the wild horses...




Kommentarer
Postat av: Malin

Och jag är på din sida!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback