Stupid! Yes sir...

Nu har jag varit hemma i två dagar för att plugga och skriva på ett grupparbete om trafikproblemet i Norrtälje och vill hela tiden babbla om miljöfaran med att köra bil. Det sitter väl i sen jag skrev ett arbete i 3an om hållbart samhälle. Och insåg att samhället är något jag brinner för. Och som ledde mig fram till Samhällsplanerarprogrammet till sist ;)
Det är en så viktig fråga och att man inte anstränger sig mer för att ändra på vårt samhälle är lite märkligt men den här världen är väldigt märklig överhuvudtaget. Att man kan sno en helikopter och råna en bank 2009 är också märkligt om än smart.
Trots det här informationssamhället vi har så är vi på nåt sätt lika dumma som på grottfolkens tid. Det är också märkligt. Det ena dumma efter det andra. Vi är inte rationella. Vi vet att vi inte ska röka men ändå gör vi det. Vi vet att bilen leder till att världen så sakteliga förstörs. Ändå vill många skaffa körkort och bil för att kunna hålla individualismen vid liv. Valfriheten är såå viktig i en stad. Och för det krävs tydligen en bil.
Åka kollektivt är ju inte lika bra för då kan vi ju inte välja själva. Att det är såå mycket bättre för miljön. So what! Dumt. Ja. Just det. Men det stoppar oss inte. Ingenting ska stoppa oss. Är det någon som gör det så är det bara att köra på ändå. Vi kan ju inte ha fel. Noop.. Det är alla andra som har fel. Och inget ansvar ligger på mig. Aldrig. Kanske får vi för mycket information. Att det blir för mycket helt enkelt. Vi vet inte vad vi ska tro på. Man kan ju hoppas det. Jag vill inte tro att vi är så här korkade. Men en sak är säker det går inte att förneka att koldioxidutsläppen är dåliga. Men det kanske vi ska strunta i. Det kan ju säkert någon i framtiden lösa. Inte vårt problem. Inte förrän vi själva drabbas. Men då är det alla andras fel såklart.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ser ekologiskt är logiskt. Jag brinner för det och närproducerat. Jag TROR på facebook gruppen 94% av världens befolkning är dumma i huvudet. Om inte mer! Helikopterligan. No shit. Akta dig. Du är bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback