År 2009

År 2009, vilket år. Helt sjukt.

Någonstans på höstterminen 2008. Ja 2008 för det hör till 2009 typ, i alla fall så bestämde jag mig för att jag ville gå Samhällsplanerarprogrammet på Stockholms Universitet. Jag och Charlotte kom på att vi ville plugga för att bli någonting. Det var skönt att vara två när ångest med intagning och allt var som störst. Men för att kunna bli samhällsplanerare behövde jag MatteC. Okej tänkte jag. Det ska jag väl klara så jag ansökte om en distanskurs på Jensen( Bellas gamla gymnasieskola), den skulle vara på 1 månad under den här januarimånaden åkte jag till Bella i Örebro för första gången sen hon börjat plugga där.
Det var på tiden och det var mysiga dagar i ett svinkallt och folktomt Örebro ;)

Matten visade sig vara sjukt svår men trots att jag inte hade någon hjälpoch många timmar av ångest klarade jag den alldeles själv och blev rejält stolt över mig själv.
I Februari åkte jag och Martina till Örebro igen. Vi festade endel och hade det mysigt.






Den 30 April fyllde jag 20 år och det skulle firas. Det gjorde vi på Hard Rock Café och 90s. Det blev en lyckad kväll. Men det här skedde den 1 Maj. På självaste fördelsedagen eldade vi som vanligt hela släkten och det skulle inte vara sig likt utan det.









Sommaren kom med många olika saker som hände. Bland annat var det sommaren då Bella och jag gick från Söder till Stureplan. En underbar dag som vi måste göra om nästa sommar. Kanske kan bli en årlig utflykt ;)







Syster fyllde 22 år och födelsedagen firade vi på skansen med Mormor och småkusinerna. Även Bella var med och en mysig dag blev det. Charlotte, Emma, Jennifer, Bella, Martina och jag besökte Gröna Lund för en dag. Det var mest Charlotte, Emma och Jennifer som åkte en massa men jag njöt av att bara se på. Typ årets varmaste dag för övrigt :)






Midsommar firades här hemma i the cottage med Bella, Martina och Charlotte och det blev en rolig kväll som alltid med dessa människor. Jag är galen som vanligt och är så glad att ni står ut med mig ;)







Dessutom var jag ute ett par gånger med Charlotte, Emma och Jennifer och hade roliga kvällar med dem.











Sedan hade vi några underbart roliga kvällar i the cottage ;)



Haha




Till hösten började jag skolan på riktigt igen och det har varit tufft av och till men förmodligen blir det värt det. Jag har träffat nya människor som är trevliga och det känns sjukt att det redan gått en termin. 2 och ett halvt år kvar nu... Puh...

Nu ska vi dra andra saker som hänt detta år. Paramore tog över mitt liv ett tag. Tillsammans med Twilightböckerna som jag till och med drömde om.

Jag kollade på Rederiet på Youtube vareviga dag och kunde inte få nog under en period ;)

I våras spenderade jag och syster många timmar på varvet slipandes på båtar men gjorde också mycket annat. Dessutom gjorde vi hemsidor :)

När man tänker efter så har det hänt en massa det här året alltså.

Bästa film: The Proposal
Bästa album: The Final Riot - Paramore,
som jag fortfarande lyssnar på och älskar, lysande alltså
Bästa bok: Twilight böckerna
Bästa serie: Smallville, den är inte ny men den är såå bra.


Gott nytt år i efterskott!

Nu går vi in på ett nytt år och vem vet vad det har att ge oss!

Och sist så kommer en bild från nyår:


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åå vad fina bilder!! Och vad fina ni var på nyår!!!

Visst har det faktiskt hänt en hel del grejer det här året om man tänker efter, det känns inte som det men det har faktiskt varit ett sjukt händelserikt år! =)

Postat av: Bella

Great Year!!!!

Glad att jag varit en så stor del av ditt år. Har varit riktigt kul!! :-D

Pusspuss

2010-01-03 @ 22:28:49
Postat av: Malin

Anlita oss om ni behöver hjälp med hemsidor.. eller?

2010-01-04 @ 14:42:49
URL: http://mauo.blogg.se/
Postat av: Charlotte

åå vad kul! Vem/vilka ska du se den med? =)

2010-01-05 @ 16:04:29
URL: http://seeingsounds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback