Born for this

Jaha, den här veckan har varit skola, skola och skola. Projektarbetet tog den mesta av min kraft även om jag inte var så länge i skolan men det hängde där över oss som ett åskmoln. Men igår var det redovisning och det var skönt att få det överstökat men ingen lång rast för på måndag börjar nästa moment. Men jag är leeedig idag och det är såå skönt att bara kunna slappa och inte tänka på skolan. Men lärarna är såå smarta och snälla i skolan. Igår skickade de ut litteraturlistan för nästa moment. Och man har ju verkligen en chans att hinna beställa böckerna och få dem tills måndag. Man MÅSTE ju inte ha dem till då såklart men det hade kanske varit skönt med liite framförhållning och slippa stressen men närå, stressen ska liksom hela tiden finnas där i närheten. Jag förstår inte hur dom tänker. Nej det gör jag inte. Och det här med att säga att vi ska köpa en bok till förra momentet som var helt värdelös. 500 spänn på en bok som inte skulle ge någon ett skvatt. Ojoj vad negativ jag blev då men fan alltså vad trött jag blir på detta.

Snart är det vår. Om några månader åtminstone. Och jag längtar sååå. April vill jag ha nu på en gång. Jag skulle gärna slippa de närmaste i alla fall två månaderna. Men det går väl inte att ordna tyvärr. Får väl ta mig igenom dom på vanligt sätt då.

Kollade på Harry Potter och halvblodsprinsen två gånger igår. Gud vad jag gillar den filmen. Jag har hatat de andra typ. De har verkligen  inte varit bra men den här är det.

På lördag ska jag och Martina se Snabba cash. Har inte läst boken faktiskt. Pappa sa åt mig att göra det för några år sen typ men jag orkade inte. Alla tycker att den är bra men inte min bok helt enkelt. Roslund och Hellström är ju mina favoriter och det ska mycket till för att bli lika bra som dem;)

Nu ligger Mållgan i mitt knä och kurrar högljutt (katten alltså, inte min låtsaskompis. För han sitter i fåtöljen ;) )

Just nu kollar jag på slalom. Jag älskar allt som har med skidsport att göra. En bra helg innebär skidsport. Helst skidskytte med Helena Jonsson (som förövrigt ska vinna Jerringpriset) och Anna-Carin Olofsson.

Annars älskar jag ju den mesta sporten som finns. Snart är det OS. Gissa vem som sitter bänkad?

Paramore - Born for this (live)
Blir fortfarande lika lycklig när jag hör den.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag vet! Det är precis samma för oss, vi fick litteraturlistan igår, den fanns inte ute på webben eller något... och lektionerna börjar nästa vecka och till dess ska vi redan ha läst dem 3 första kapitlerna i två av böckerna! Haha alltså HUR DÅ?! Skit störande!



haha söt du är som kolla på harry potter 2 ggr på samma dag, skulle aldrig jag orka! :p




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback