The Hero



Jag läste ut en biografi om min idol Bruce Dickinson för nån dag sen och han sjönk ju inte precis i mina ögon efter den läsningen. Alltså lyssna på det här. Han sjunger i världens största band Iron Maiden, som om inte det räckte så är han pilot, författare plus att han är fäktare(fäktare!) och en rätt duktig sådan tydligen. Han är helt hyper verkar det som. Troligtvis har han ADHD. Han är helt fantastisk. Han skriver fantastiska texter och sjunger otroligt bra! Det mest fantastiska i boken var när man beskrev hur det var när Bruce för första gången sjöng i Iron Maiden, det var som att han hade kommit hem...

Vi tar väl en Iron Maiden låt som jag älskar och kan lyssna på hur många gånger som helst typ:
Iron Maiden - Dance Of Death
plus en med bara Bruce:
Bruce Dickinson - Tears Of The Dragon
De skivor som de gjorde efter återföreningen efter att Bruce lämnat för att göra en solokarriär ger mig rysningar. De har varit mina idoler så länge nu och de här skivorna har vi här hemma och var något jag lyssnade på när jag var mindre. De minnena från när man lyssnade då kommer tillbaka så fort jag hör de första små sekundrarna på vilken låt som helst nu. Jag lyssnar inte jämnt på dem men de är hjältar... Ungefär som In Flames är ;) Och deras låtar kommer alltid att finnas där, tur är väl det ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Iron Maiden är väl lite som Metallica och In flames. Jag slutar aldrig lyssna på den musiken. Helt fantastisk. Du får låna boken om Marilyn Manson av mig om du vill. Den var rätt bra. Fast han är lite knäpp men man förstår ju lite bättre hur han funkar efter att man läst den. Sen är det ju inte ett minus att Neil Strauss har varit med på ett hörn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback