There might have been a time When I would give myself away

Jag fattar inte, har helt tappat gnistan att skriva här, kanske har jag tagit de flesta ämnena som finns att skriva eller också finns inte inspirationen. Det känns så tråkigt att bara skriva om vad man gjort men det är väl det som är meningen antar jag.

I lördags var vi ute, Charlotte kunde inte följa med för att hon var sjuk, så tråkigt att hon inte kunde följa med men det kommer fler gånger! Det blev jag, Emma, Jennifer och Johanna en stund. Jag hade roligt som vanligt med dem. Dagen efter skulle jag ta mig till mormor. Eller mamma och pappa skulle ta mig dit så jag åker till Sickla utan mobil (alltså batteriet hade tagit slut). Vilket gick förvånansvärt bra. Fattar inte hur man klarade sig förr? Jag kände mig som en halv människa typ, haha. Det var som en gång i gymnasiet när jag glömde mobilen hemma. Då hade Charlotte såklart blivit försenad och kunde inte hämta mig på utsatt tid fast jag klarade mig då som nu. I alla fall var det väl inte den skönaste bilresan jag varit med om, mamma och pappa tyckte det kunde vara trevligt att ta en kringelikrok väg (den så kallade "gamla vägen") till mormor och jag kände för att spy.

Jag var till Kiruna i veckan en snabbis på fältkurs. Det var roligt men gud vad det är öde där ändå. Deras finaste byggnad skulle vara deras kyrka, jag var inte imponerad. Har sett många kyrkor som är såå mycket finare men det är ju en smakfråga, haha. En sak som inte var så rolig var att jag skar mig på min rakhyvel i fingret. Fråga mig inte varför! Det måste ha varit för att det var så dött där i Kiruna, det måste ju vara lite action, haha. Så nu kallas jag för Rakis men jag gillart. Det är rätt så gulligt. Eller om jag säger så här, det kunde ha varit värre! Vi hade så roligt alltså! Förutom skärsåret!

Sen kom vi hem i onsdags och redan igår satte vi oss i skolan och började skriva på vår fältrapport. Jag kunde knappt ta mig upp på morgonen, så sjukt trött men det var bara att släpa sig upp i alla fall. Härdade ut i skolan tills klockan två ungefär då jag skulle träffa Martina i stan, tog en fika, eller hon tog en latte medan jag tittade på, satt och pratade ett par timmar. Hon ska till Gran Canaria så vi ville hinna ses innan hon skulle åka. Efter det skulle jag möta Emma för att åka hem till Charlotte och titta till henne och ge lite "pigga-upp-presenter". Det var otroligt skönt att se att du blivit bättre! Hör av dig när du orkar ses! Och njut av "Ebba och Didrik" ;)

Sedan åkte jag och Emma in till city igen och mötte upp Jennifer för att käka i Kungshallen. Sedan skulle de på bio men eftersom jag bor på den här ön kunde jag inte stanna med dem tyvärr. Måste flytta så att jag kan göra sånt! Men idag är jag här hemma och det känns skönt.

Sjuk vecka men jag har haft otroligt mycket roligt. Önskar att det var så jämt! Men det är ju som det är, man kan inte ha kul jämt men man kan sträva efter det! Jag trivs faktiskt den mesta av tiden förutom när folk antar att det borde vara på ett visst sätt. Att det är dit man ska sträva. Att det är det enda viktiga men ledsen, jag gör det på mitt sätt!

Adam Lambert - Whataya Want From Me



Kommentarer
Postat av: Bella

Hahaha gillar din kommentar på slutet "man kan inte alltid ha kul" :-D



Hörs halv åtta ikväll!!



Pussss

2010-03-21 @ 17:42:36
Postat av: Charlotte

Haha jag kommer ihåg den där morgonen när du hade glömt mobilen och jag var sen :p hahaha det var en härlig start på dagen ;p men det löste ju sig ganska bra ändå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback