I Will Forever Be Thorn In Two







Har man det ena vill man alltid ha det andra.. Kanske att jag har det bästa av två världar? Även om det ju är samma värld. Men som Iron Maiden sa så är det smal linje mellan att älska och hata, och det är den verkligen. Är jag på den ena platsen så längtar jag efter naturen och det som ju varit hemma i hela mitt liv och nog alltid kommer att vara det, men är jag där för länge så längtar jag efter Stockholm. De vackra byggnaderna. Historierna som gömmer sig i dem. Det storslagna. Närheten till allt.

Jag är rätt lugn, har jag alltid varit, aldrig varit den flackande typen som vill resa jorden runt. Klart att jag vill se saker men för mig finns bara Stockholm i mitt hjärta egentligen, och Tynningö är Stockholm. Eller en del av det. Har jag rest någonstans så är det alltid lika underbart att åka hem. Så är det för alla. Men jag skulle aldrig vilja skiljas från denna stad. Aldrig! Och jag hoppas att jag slipper...

Celine Dion - Ten days Celine Dion - When The Wrong One Loves You Right

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback